Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoje aktérů vzdělávací politiky k politice zavedení poplatků za studium na veřejných vysokých školách v ČR
Vanková, Milada ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tématem mé diplomové práce je politika zavedení poplatků za studium na veřejných vysokých školách v ČR. Diskuze k otázce zpoplatnění studia na vysokých školách v ČR probíha téměř dvacet let. Dosud nebyla žádná z jeho forem implementována do systému financování vysokých škol. Zavedení poplatků za studium se ukázalo být v průbehu jeho diskuze konfliktním tématem. Důvodem pro otevření diskuze o zavedení školného na VVŠ v ČR se stala špatná finanční situace vysokých škol, malá efektivnost systému, nerovnosti v přístupu ke vzdělání a další jiné problémy. Tyto zůstavají dosud neřešeny. Tvorba politiky je složitý proces, do kterého vstupuje celá řada faktorů. Významnou roli v něm sehrávají aktéři politiky. Aktéři veřejné politiky jsou subjekty, které jsou nějakým způsobem zainteresovány na dané politice, proces tvorby politky ovlivňují, nebo jsou jím ovlivněny. Předmětem zájmu mé práce bude prozkoumat postoje aktérů vzdělávací politiky k politice zavedení poplatků za studium na VVŠ v ČR v časovém období let 1992- 2012 a objasnit tak problematičnost politiky školného v českém vysokém školství.
Postoje aktérů vzdělávací politiky k politice zavedení poplatků za studium na veřejných vysokých školách v ČR
Vanková, Milada ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tématem mé diplomové práce je politika zavedení poplatků za studium na veřejných vysokých školách v ČR. Diskuze k otázce zpoplatnění studia na vysokých školách v ČR probíha téměř dvacet let. Dosud nebyla žádná z jeho forem implementována do systému financování vysokých škol. Zavedení poplatků za studium se ukázalo být v průbehu jeho diskuze konfliktním tématem. Důvodem pro otevření diskuze o zavedení školného na VVŠ v ČR se stala špatná finanční situace vysokých škol, malá efektivnost systému, nerovnosti v přístupu ke vzdělání a další jiné problémy. Tyto zůstavají dosud neřešeny. Tvorba politiky je složitý proces, do kterého vstupuje celá řada faktorů. Významnou roli v něm sehrávají aktéři politiky. Aktéři veřejné politiky jsou subjekty, které jsou nějakým způsobem zainteresovány na dané politice, proces tvorby politky ovlivňují, nebo jsou jím ovlivněny. Předmětem zájmu mé práce bude prozkoumat postoje aktérů vzdělávací politiky k politice zavedení poplatků za studium na VVŠ v ČR v časovém období let 1992- 2012 a objasnit tak problematičnost politiky školného v českém vysokém školství.
Financing higher education in Slovak republic and Australia
Morochovičová, Miriam ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kramata, Jakub (oponent)
Význam terciárního vzdělávání v posledních letech roste, jelikož kvalitní vysokoškolský systém a vysoké procento vysokoškolsky vzdělaných lidí je základním předpokladem rozvoje země. Tato bakalářská práce porovnává zásadně odlišné systémy financování vysokého školství ve vybraných zemích, a to financování vysokého školství ve Slovenské republice založené na principu dotací veřejným sektorem a naopak australský systém fungující na principu odloženého školného. Analýza jednotlivých modelů financování terciárního vzdělávání předkládá hlavní výhody a nevýhody úspěšného australského systému a na základě těchto poznatků podává určité návrhy k implementování výhodných rysů financování vysokého školství v Austrálii na Slovensku. Za výhody můžeme považovat přesun částečné zátěže z veřejného na soukromý sektor, zkvalitnění a záměrné neprodlužování studia jako i dodatečný tok finančních prostředků do vysokoškolského vzdělávání.V případě implementace formy odloženého školného do slovenského vysokoškolského systému je potřeba brát do úvahy aktuální situaci ve Slovenské republice jako i vysoké administrativní náklady spojené se zavedením nového systému. K úspěchu reformy vysokého školství by mohla dopomoct optimalizace výše školného jako i omezení zpoplatněného studia jen na některé obory.
Nástroje soukromého financování vysokoškolského vzdělání
Schmutzler, David ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Izák, Vratislav (oponent) ; Nemec, Juraj (oponent)
The main objective of the dissertation is to evaluate and compare higher education financing instruments in regard to their practical advantageousness. None of the publications covering higher education financing so far have dealt with the question of practicability and market acceptance of the different higher education financing instruments currently being offered. The author intended to close this gap, providing a practical analysis of the mode of operation as well as a thorough comparison of private higher education financing instruments in respect to their applicability.
Nástroje soukromého financování vysokoškolského vzdělání
Schmutzler, David ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Nemec, Juraj (oponent) ; Izák, Vratislav (oponent)
The main objective of the dissertation is to evaluate and compare higher education financing instruments in regard to their practical advantageousness. None of the publications covering higher education financing so far have dealt with the question of practicability and market acceptance of the different higher education financing instruments currently being offered. The author intended to close this gap, providing a practical analysis of the mode of operation as well as a thorough comparison of private higher education financing instruments in respect to their applicability.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.